Vitamin kesuburan

Thursday, October 12, 2017

Kalau sebut tentang vitamin E mesti kita selalu fikir tentang kecantikan kulit. Korang tau tak vitamin E boleh membantu untuk masalah kesuburan.


Istilah mandul bukan hanya boleh digunakan untuk kaum wanita sahaja. Malah ada juga kaum lelaki yang menghadapi masalah mandul. 



Di zaman serba canggih ini, semua pasangan yang hendak atau pun telah berkahwin boleh membuat ujian kesuburan. Ujian ini akan menjelaskan apa masalah kesuburan sesorang itu. Tipulah kalau orang yang dah kahwin taknak anak kan??

Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya. Ramai yang dah rasa kesan lepas amalkan vitamin E secara konsisten.

Kelebihan vitamin E terhadap kesuburan wanita

Vitamin E boleh meningkatkan mukus serviks di kalangan wanita, yang penting untuk membantu sperma untuk terus hidup selama beberapa hari pada satu masa. Vitamin E juga boleh membantu untuk mencegah kecacatan telur dan meningkatkan kesihatan telur keseluruhan di kalangan wanita yang boleh mengurangkan peluang kecacatan kelahiran dan keguguran. Beberapa kajian juga menunjukkan bahawa Vitamin E juga boleh memanjangkan fasa kitaran kesuburan wanita.

Vitamin E mengandungi antibodi yang dapat melindungi sel telur pada wanita dan meningkatkan kesuburan sebanyak 20-30%. Selain itu, Vitamin E juga dapat membantu sperma tetap hidup serta  membantu untuk mencegah perpecahan membran selama masa kehamilan.




Kelebihan vitamin E terhadap kesuburan lelaki

Vitamin E biasanya disyorkan untuk lelaki bagi membantu masalah yang melibatkan kesuburan. Tahap Vitamin E yang rendah biasanya ditemui pada lelaki yang mempunyai masalah kesuburan.

Jadi, dengan menggunakan suplemen Vitamin E, lelaki boleh meningkatkan kesuburan mereka. Vitamin E boleh membantu meningkatkan pergerakan sperma dan kualiti sperma. Apabila sperma bergerak lebih bebas dan mudah serta kualiti tinggi, menjadikannya lebih mudah bagi seorang wanita untuk hamil.

Vitamin E juga telah terbukti untuk mengurangkan kecacatan sperma dalam lelaki, yang boleh membawa kepada kurang risiko kecacatan kelahiran atau keguguran. Lelaki yang mengambil supplemen Vitamin E untuk walaupun hanya untuk beberapa bulan boleh melihat peningkatan sehingga sebanyak 10% dalam masalah kesuburan mereka.

Kebanyakan masalah yang melibatkan kaum lelaki ialah tidak dapat menghasilkan sperma yang normal, sperma yang bergerak bebas dengan mencukupi.




Berminat untuk dapatkan vitamin E?? Hubungi Sue di 0192649982 untuk info lanjut.

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

recent posts