, , , ,

Kenali simptom menopause supaya kita lebih bersedia

Wednesday, October 25, 2017

Bila sebut tentang MENOPAUSE apa yang terlintas di fikiran korang? Putus haid? Umur semakin tua? Dengan bahasa mudahnya MENOPAUSE adalah satu tanda di mana menunjukkan kita semakin berusia. MENOPAUSE terjadi disebabkan kurang hormon estrogen yang dihasilkan oleh badan kita. Hormon estrogen adalah hormon yang menyebabkan haid.

Sesetengah wanita tidak sedar bahawa terdapat simptom-simptom MENOPAUSE di dalam dirinya sendiri. Bagi pendapat Sue, seseorang wanita itu harus mengenali simptom-simptom MENOPAUSE supaya mental dan fizikal lebih bersedia untuk menghadapinya.



Simptom-simptom MENOPAUSE


1. Pendarahan yang berlebihan ketika datang haid. Ada sesetengah wanita yang mengalami simptom seperti ini sehingga pad tidak dapat menampung darah haid yang keluar. Ada juga yang hingga menyebabkan anemia.


2. Emosi tidak stabil. Semasa haid adalah normal jika seseorang wanita itu mengalami masalah seperti ini. Walau bagaimanapun, bagi simptom MENOPAUSE, seseorang wanita itu akan lebih sensitif, cepat marah dan juga sukar untuk tidur.

3. Kulit akan menjadi kering dan seterusnya menghasilkan kedutan pada kulit. Keadaan ini akan menmbuatkan kulit nampak semakin berusia dan boleh menyebabkan jeragat secara tidak langsung.

4. Tulang juga akan semakin rapuh dan tidak sihat. Simptom ini dikenali dengan penyakit OSTEOPOROSIS. Badan akan mudah berasa sengal-sengal dan cepat letih.

5. Vagina akan menjadi cepat kering. Bahagian vagina akan menjadi sangat sensitif jika tidak dijaga dengan elok.

Suplemen yang sesuai untuk mengurangkan komplikasi MENOPAUSE




Vitalea - Kandungan vitalea yang mempunyai 30 jenis mineral dan vitamin boleh membantu untuk mengurangkan komplikasi pendarahan yang berlebihan dan melengkapkan keperluan nutrisi dalam badan.

Vitamin C - Membantu untuk meningkatkan imunisasi seseorang itu dan membantu untuk mempercepatkan pembentukan kolagen dalam badan. Ini dapat mengatasi masalah kulit kering dan mengurangkan kedutan kulit.

B complex - Mengurangkan rasa stress dan cepat marah. B complex juga membantu untuk menukarkan makanan kepada tenaga dengan lebih efektif.

GLA Complex - Menstabilkan hormon dalam badan.

Alfalfa - Menguurangkan komplikasi masalah vagina kering dan menjaga kesihatan dalaman wanita dengan baik. Alfalfa juga dikenali sebagai "kacip fatimah moden".

Ostematrix - Kandungan kalsium dalam ostematrix membantu mengurangkan komplikasi masalah osteoporosis.

Korang tak perlu risau dengan keberkesanan produk shaklee kerana ia telah menjalani berjuta-juta kajian oleh para saintis. Produk shaklee juga disokong oleh landmark study yang diterbitkan dalam bentuk jurnal.

Hubungi Sue di talian 019-2649982 jika terdapat sebarang pertanyaan.

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

recent posts