, , , ,

Tips ibu menyusu puasa

Tuesday, April 11, 2017

 
Bulan Ramadhan dah makin hampir. Pasti ibu menyusu yang risau tentang penghasilan susu dan bagaimana untuk kekal bertenaga sambil menyusukan si comel.

Shaklee menyediakan suplemen yang sangat sesuai dan sangat membantu untuk ibu menyusu terus menyusukan si comel dan kekal bertenaga sambil melakukan ibadat berpuasa.

Tips yang paling penting untuk penghasilan susu tidak merudum adalah pastikan ibu minum 3 liter air bermula dari selepas waktu berbuka sehingga waktu sahur. Air salah satu elemen yang paling penting untuk memastikan penghasilan susu sentiasa mencukupi untuk si comel.

Suplemen yang sesuai untuk ibu menyusu:

1. ESP - ESP adalah sumber protein yang dapat menggantikan hidangan berat dan buat ibu menyusu kenyang dengan jangka masa yang lama. ESP juga dapat memastikan susu yang terhasil penuh dengan kandungan protein yang mencukupi. Pada masa yang sama ESP juga buat susu lebih pekat dan mengenyangkan si comel.

 
2. Mealshake - Mealshake mempunyai 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’. Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak. Ini membantu ibu untuk lebih bertenaga sambil menyusukan si comel.

 
3. Performance drink - Performance Drink membantu untuk membekalkan tenaga berpanjangan kepada para ibu yang mengamalkannya. Performance Drink telah dihasilkan sebagai minuman sukan pertama untuk para atlet di US. Performance Drink juga diamalkan oleh atlet bertaraf antarabangsa. Ibu menyusu juga memerlukan tenaga kerana setiap kali menyusu hampir  500 kalori terbakar.

 

4. B Complex - B Complex membantu untuk menukarkan makanan kepada tenaga. Ini elok untuk diamalkan selepas berbuka puasa kerana kebiasaannya selepas berbuka kita akan rasa kenyang dan mengantuk.

 
Selalunya ibu yang menyusu akan ambil ESP + mealshake + performance drink sewaktu bersahur. B complex juga diambil selepas berbuka.

Untuk ibu yang berminat untuk dapatkan set suplemen ini boleh hubungi Sue 0192649982

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

recent posts