,

Suplemen untuk Bell's Palsy

Monday, April 03, 2017

 


Apa tu Bell's Palsy? Sebelum ni saya tak pernah langsung dengar perkataan tu.


Tapi lepas berlaku dekat diri sendiri barulah saya tahu apa itu Bell's Palsy. . 

Bagi yang tidak mengetahui apa itu Bell's Palsy, biar saya kongsikan serba sedikit. Bell’'s palsy adalah satu penyakit kelumpuhan muka idiopatik (tidak diketahui punca) akibat disfungsi saraf tengkorak VII (saraf muka) yang mengakibatkan ketidakupayaan mengawal otot muka pada bahagian yang terjejas.


Saya betul betul tak sangka yang saya boleh kena penyakit ini. Masa tu, saya masih dalam pantang selepas bersalinkan anak ketiga.


Tiba-tiba saya rasa muka saya seperti lumpuh. Apabila tengok sendiri keadaan muka di cermin, saya terkejut sebab muka saya senget sebelah.


Ya Allah... Apa dah jadi dekat muka aku ni? Tiba tiba rasa lemah semangat tengok keadaan muka masa tu.

.

Tapi ibu berjaya menenangkan saya dan kami cuba berubat cara tradisional. Saya cuba berurut dengan tukang urut. Tapi nampaknya kesan masih sama.


Saya rasa saya perlu cari alternatif lain. Dan.. Akhirnya saya terjumpa alternatif Bell's Palsy iaitu Vivix. Jadi, tanpa buang masa, saya terus cari pengedar shaklee yang berdekatan bagi membeli Vivix.


Dipendekkan cerita, asbab saya ikhtiar dengan Vivix dan B-Complex, saya nampak ada perubahan positif walaupun baru 2 minggu mencubanya.


Walaupun belum pulih sepenuhnya, tapi saya rasa memang sangat berbaloi lepas minum Vivix ni.


Selepas hampir 2 bulan, muka saya dah hampir pulih. Bukan itu sahaja, tapi saya rasa kulit saya makin berseri-seri.

 

Terima kasih Vivix kerana telah memberi sinar baru dalam hidup saya.


Kalau ada antara anda yang menghidap penyakit seperti ini juga tapi tak tahu untuk ikhtiar, boleh hubungi Sue 0192649982

 

 

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

recent posts