Suplemen meningkatkan imunisasi badan

Sunday, April 09, 2017

Orang Malaysia ramai yang amalkan makanan tradisional, jamu2 dan ulam-ulaman untuk tingkatkan imunisasi badan. Tapi kena ingat, virus zaman sekarang tak sama macam virus zaman dulu. Zaman sekarang makin banyak penyakit yang tak pernah kita dengar dan banyak virus2 yang baru muncul.


Bagi yang kerap melancong dan travel ke luar negara, lebih berisiko untuk mendapat virus2 dari rakyat di negara yang mereka pergi. Setiap individu mempunyai pilihan untuk amalkan suplemen untuk tingkatkan imunisasi badan masing2.

Suplemen shaklee sangat sesuai untuk tingkatkan imunisasi badan. Antara suplemen yang sesuai adalah:

1. Vitamin C - Senarai teratas dalam meningkatkan tahap imun badan seseorang, pengeluaran antibodi dan sel darah putih. Terlibat dalam pengeluaran interferon.

 

2. Nutriferon - Terdiri daripada campuran pumpkin seeds, safflower flowers, plantago seeds dan Japanese honeysuckleflower buds. Telah terbukti efektif bagi pesakit hepatitis C yang kronik.

 
 
3. Garlic - Merupakan antibiotik semulajadi dan penggalak imun yang berkesan. Allicin dalam bawang putih adalam komponen aktif dalam pengeluaran sel darah putih dan peningkatan antibodi.

 
 Bagi yang berminat untuk dapat set immune booster ni boleh hubungi Sue 0192649982

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

recent posts