Suplemen untuk pesakit darah tingi

Tuesday, April 04, 2017

 
Ramai org di luar sana yang beranggapan kolestrol adalah tidak baik untuk kesihatan. Hakikatnya bukanlah begitu. Ini kerana kolesterol ada yang baik(HDL) dan ada yang jahat(LDL).

Tahap kedua-dua kolesterol ini perlu seimbang mengikut keperluan tubuh. Tahap LDL yang tinggi tidak baik untuk tubuh kerana ia membawa masalah kepada pengumpulan kolesterol dalam arteri yang membawa kepada beberapa masalah kesihatan.
Kolesterol yang baik pula berfungsi sebagai pembentuk sel membran, menyaring setiap molekul yang masuk dan keluar dari dalam sel, membantu menghasilkan hormon tubuh seperti hormon seksual dan membantu dalam menghasilkan cecair hempedu.

Kolesterol ni sebenarnya berada di hampir semua bahagian tubuh badan kita seperti di otak, sistem saraf, otot, kulit, hati, usus dan jantung. Dalam tubuh badan kita sendiri yang menghasilkan kolestrol adalah hati.

Selain itu kolesterol diperolehi daripada makanan yang kita makan setiap hari. Contohnya makanan yang berasaskan tenusu, kuning telur, hati ayam, mentega, udang, makanan yang diproses dan lain2 lagi.
Selepas makan, kolesterol diserap oleh usus ke dalam peredaran darah dan diselaputi oleh protein.

Tahap Kolestrol yang tinggi boleh menjadi penyebab kepada penyakit tekanan darah tinggi (hypertension) dan seterusnya penyakit jantung.

Tekanan darah yang meningkat melebihi paras normal dan kekal tinggi boleh membawa kepada masalah kesihatan yang serius termasuk serangan jantung.
Penyebab penyakit jantung secara umumnya adalah disebabkan gaya hidup yang tidak sihat. Penyebab lain adalah tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi, penyakit diabetes, tabiat merokok, stres, dan obesiti.

Kita semua tahu Vivix nie di formulasikan dari penggunaan 4 bahan utama iaitu Elderberry, Anggur muscadine, Purple carrot dan polyganum cuspidatum.

✔️Polyganum Cuspidatum berperanan untuk proses pembersihan kolestrol dalam salur darah.

✔️Anggur Muscadine dan Purple Carot pula mengandungi antioksida yang tinggi dan bioflavonoid membantu dlm proses pembersih salur darah yang tersumbat.

✔️Elderberry berfungsi sebagai oksidasi terhadap kolestrol LDL. Di dalam kandungan elderberry yang tinggi antioksidan ini juga mampu memberi pengurangan stress yang menjurus kepada penyakit darah tinggi yang tidak terkawal.

✔️Resveratrol dalam vivix membantu meningkatkan HDL atau lebih dikenali sebagai kolestrol baik yang melindungi diri kita daripada serangan penyakit jantung. Resveratrol juga membantu mencegah LDL atau kolestrol jahat daripada dioksidasikan.

 
 

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

recent posts