, ,

Suplemen meningkatkan kesuburan

Friday, September 08, 2017

Kira-kira lebih kurang 62% wanita di Malaysia yang mengamalkan suplemen meningkatkan kesuburan. Ramai yang ambil suplemen kesuburan agar cepat hamil. Kebanyakkan pasangan yang baru berkahwin mempunyai harapan yang tinggi untuk menimang cahaya mata. Walau bagaimanapun semua tu dah ditentukan oleh Allah SWT. 


Dalam banyak-banyak vitamin shaklee ada juga vitamin kesuburan agar cepat hamil. Majoriti yang amalkan suplemen ni beri feedback yang positif. Sue rasa happy bila dapat bantu orang lain.

Suplemen kesuburan ni bukan hanya untuk kaum wanita malah kaum lelaki juga boleh amalkan suplemen kesuburan ini. Setiap vitamin mempunyai fungsi yang tersendiri.

Suplemen kesuburan dan fungsi

Image result for ESP shaklee
  • ESP
Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan dan proses pembentukan janin. Protein yang tidak mencukupi dalam badan pula akan mengganggu kualiti sel pembiakan lelaki dan wanita. Bagi individu yang mempunya masalah sel telur ovum yang tidak matang, sedikit, kecil dan tidak sihat,  disarankan mengambil ESP sebagai sumber protein. Ramai yang tersalah sangka yang ESP ni hanya untuk isteri, tapi sebenarnya suami pun boleh ambil. Tapi dalam kes ini, biar isteri sahaja yang ambil. Suami ada vitamin khas yang lain. 

Image result for vitalea shaklee

  • Vita-Lea
Multivitamin lengkap untuk keperluan badan. Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.  Kekurangan vitamin penting boleh menjejaskan kualiti sperma lelaki dan telur wanita atau ovum

Image result for vitalea shaklee
  • B-Complex 
Memberi rasa tenang dan rilek serta menghindarkan stress. Seperti yang kita sedia maklum,tubuh dan otak stress menjadi antara  faktor penghalang untuk kehamilan terjadi. Jadi disinilahB-Compleks memainkan peranannya untuk menenangkan minda yang tertekan sekaligus meningkatkan peluang kehamilan 

Image result for vitamin e shaklee
  • Vitamin E
Terkenal sebagai “vitamin seks”. Menggalakkan pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA & DNA). Juga berkhasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.

Image result for GLA shaklee
  • GLA Complex
Sangat baik diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur atausakit sebelum haid (PMS). GLA (Gamma Linolenic Acid) ini dapat bantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus). Mukus ini berfungsi untuk melindungi dan memudahkan sperma berenang ke ovum dengan lancarnya. Ia juga menyediakan medium yang subur untuk beberapa jangkamasa yang agak lama iaitu 4-5 hari yang sekaligus memberi peluang untuk si isteri mengandung walaupun seks dilakukan selepas waktu subur. 

Kelebihan Suplemen Shaklee

✅Sperma akan menjadi kuat dan mampu untuk bertahan lama.Selain itu ia juga meningkatkan nafsu seks suami bagi membolehkan hubungan intim berjalan lama.
✅Hormon yang tidak stabil yang kerap terjadi pada isteri boleh diseimbangkan.Contohnya isteri yang sering mengalami sengugut ketika PMS.
✅Set ini juga dapat meningkatkan hormon estorogen bagi wanita dan testosterone bagi lelaki.
✅Set kesuburan shaklee dapat mengecutkan cyst tersebut untuk meninggikan kehamilan seorang isteri.
Semua suplemen ini seusai untuk semua peringkat umur. Sue suka untuk ingatkan bahawa suplemen ni tak beri jaminan 100% untuk seseorang wanita itu hamil. Kita hanya mampu ikhtiar dan berdoa. Selainnya harus berserah kepada Allah SWT.
Boleh hubungi Sue untuk info lanjut.

RichMom
Sue

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

recent posts