LUKA JAHITAN BERSALIN CEPAT SEMBUH

Thursday, March 16, 2017


Bersalin anak no 2 memang agak berbeza dengan bersalin anak pertama..mungkin Allah nak bagi pengalaman kat diri saya.. Bersalin no 2 jahitan saya agak banyak dan bentuk jahitan zig zag sebab semasa baby keluar, agak besar koyak yang berlaku.. Memang rasa seram je bila nak buang air besar..nak teran tu takut jahitan terbuka semula..sebab nurse pernah cakap kalau jahitan terbuka kena jahit semula hidup2 tanpa bius...ya Allah... Tapi saya nekad pantang anak no 2 nak ambil vivix..sehari selepas bersalin saya boleh buang air besar dengan smooth je...melonjak2 rasa happy..

Sekali lagi Allah nak uji..anak no 2 suspek prolong jaundis..jenuh la ulang alik klinik hampir setiap setiap hari untuk cek bacaan jaundis anak..

Tapi alhamdulillah walaupun jahitan luka bersalin saya banyak dan berbentuk zig zag..tak sampai 2 minggu luka dah kering dan saya mampu untuk menguruskan anak2 saya sendiri..nak duduk bangun pun dah tak sakit.. Saya memang sangat syorkan ibu2 yang berpantang untuk amalkan vivix sebab kesan dia memang banyak membantu dalam aspek kesihatan dan untuk buat kerja2 kehidupan seharian..

Boleh dapatkan vivix dengan hubungi Sue 📲0192649982
 

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

recent posts