ESP ( Energizing Soy Protein) shaklee

Friday, February 23, 2018

Kebanyakkan  orang tidak dapat mengekalkan tenaga atau stamina mereka sepanjang menjalani kehiduan seharian. ESP shaklee dapat membantu untuk meningkatkan tenaga seharian anda dengan minuman protein soya yang berasaskan tumbuhan untuk tenaga yang lebih lama.

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. ESP ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.

Kacang soya yang digunakan shaklee hanya mengandungi non-GMO (non Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula, setiap 850g (satu canister ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur, tua dan muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu  39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

ESP shaklee, Energizing Soy Protein shaklee, ESP, soya, soya shaklee, shaklee, set hamil, set cantik, set berpantang, set pantang, set hamil shaklee, set cantik shaklee, set berpantang shaklee, vitamin untuk kulit, vitamin jerawat, vitamin shaklee, soya sedap, energy booster, indeks glisemik rendah, ubat kencing manis, pengawal kolestrol dalam darah, suplemen kawal gulla dalam darah, pengawal gula dalam darah, asid amino,vitamin kesuburan, set kesuburan shaklee, suplemen kesuburan, ubat subur, sumber protein terbaik, the best protein in the world

Keistimewaan ESP shaklee:

  • Shaklee menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai secara genetik (non-GMO) di bawah Program PEngekalan Identiti (PPI).
  • Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein soya dan 500mg kalsium yang amat baik untuk kesihatan jantung.
  • Membekalkan 9 asid amino.
  • Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.
  • Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan menjana fungsi enzim dan hormon yang teratur.
  • Paras glisemik indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal.
  • Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Kepentingan protein


Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta kompnen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air dalam badan,kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa maut.

Apa itu asid amino?

  • Protein terdiri daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh badan kita.
  • Terdapat asid amino yang tertentu yang dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Ia dikenali sebagai asid-amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan manusia dan harus diperolehi ari sumber pemakanan dikenali sebagai asid amino perlu. Shaklee menyediakan semua asid amino perlu tersebut.
Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi Sue di talian 019-2649982 atau pun klik saja "BUY NOW" untuk membuat pembelian.

Image result for buy now

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

recent posts